keskiviikko 24. tammikuuta 2018

"You don’t need the whole world to love you. Just a few good people."

Tän vuoden ensimmäisiin viikkoihin Helsingissä on sisältynyt paljon ihania juttuja! Opiskelut on lähtenyt rennosti käyntiin ja ollaan muun muassa käyty lumikenkäilemässä Paloheinässä sekä laulamassa karaokea opiskelukavereiden kanssa mun ja Laurin synttäreiden kunniaks. Laura ja Elisa järjesti mulle parhaan mahdollisen synttäripäivän ja onnentoivotukset tärkeiltä ihmisiltä täyttää edelleen mun sydämen lämmöllä ja kiitollisuudella. Kiitos kaikille onnitteluista ♥  Opiskelujen ohella oon ehtinyt käydä töissä ja kuntosalilla, luistelemassa ja museossa, leipoa ja laittaa ruokaa, pestä pyykkiä ja järjestellä kaappeja, syödä kahdesti Pancho Villassa, kolmesti Fazerin kahvilassa ja käydä elokuvissa katsomassa Idän pikajunan arvoitus ja The Greatest Showman. Oon ehtinyt nauttia monesta hitaasta aamusta ja herkullisesta aamupalasta, yhteisistä rukoushetkistä ja Raamatun lukemisesta. Vietin yhden sunnuntain lähes kokonaan ilman puhelinta ja kyllä teki hyvää! Rahaa on kulunut ihan liikaa ja nyt päätkinkin ryhtyä ostolakkoon pääsiäiseen asti. Pyrin ruokaa lukuunottamatta olemaan ostamatta mitään ja säästämään mahdollisimman paljon. Jos vaikka tällä kertaa onnistuis :D Mun maailmankuva on avartunut ymmärtämään erityisruokavalioita noudattavien ihmisten arkea, kun oon itsekin siirtynyt gluteenittomaan ja laktoosittomaan ruokavalioon (FODMAP). Tänään tosin puhuin terveydenhoitajan kanssa ja nyt mun pitää palata kolmeksi kuukaudeksi syömään vehnää ja ruista, jotta huhtikuussa pääsen keliakia-testiin. Kokonaisuudessaan mun arki tuntuu tällä hetkellä enimmäkseen hyvältä, vaikka välillä iskeekin ihmeen saamaton, laiska ja epäsosiaalinen olo. 


En oo ikinä tehnyt vakavissani uudenvuoden lupauksia, enkä siihen ryhdy varsinaisesti tänäkään vuonna, mutta muutamia vähän isompia ja pienempiä tavoitteita oon asettanut itselleni. Tänä vuonna yritän mennä mahdollisimman paljon omalle epämukavuusalueelleni ja kohdata suurimpia pelkojani. Haluan haastaa pinttyneitä ajattelumallejani ja opetella olemaan armollisempi itselleni sekä olemaan välittämättä siitä, mitä muut ihmiset musta ajattelee. En tavoittele mitään suurta ja ihmeellistä, vaan pyrin tekemään arjessa enemmän viisaita päätöksiä pienissä ja mitättömältä tuntuvissa asioissa. Haluan oppia näkemään enemmän kauneutta kaikkialla ja rakastamaan enemmän teoillani, sanoillani, ajatuksillani ja olemaan kiitollinen omasta polustani, jolle Jumala on viisaudessaan asettanut minut vaeltamaan. The Greatest Showman - elokuvassa oli yks ihan mahtava laini, jonka tahdon juurruttaa mun sydämeen. "You don’t need the whole world to love you. Just a few good people." So true. 

2 kommenttia:

  1. "Tänä vuonna yritän mennä mahdollisimman paljon omalle epämukavuusalueelleni ja kohdata suurimpia pelkojani. Haluan haastaa pinttyneitä ajattelumallejani ja opetella olemaan armollisempi itselleni sekä olemaan välittämättä siitä, mitä muut ihmiset musta ajattelee."

    Nuo pari virkettä voisi lukea vaikkapa mun päiväkirjani sivuilla. Täällä toinen samanmoinen, jolle kirjoittamasi tavoitteet sopisivat todella hyvin!

    Hyvää opiskelukevättä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes, ei muuta kun kohta tavoitteita ja niiden yli 😉 Kiitos ja tsemppiä sun kevääseen myös❤

      Poista