sunnuntai 15. marraskuuta 2015

Darkness cannot drive out darkness

Haluaisin sanoa paljon, mutta en osaa sanoa mitään. Kun maailman pahuus iskee kuin hyökyaalto vasten kasvoja, sanat katoavat. Kun mietin, miten järkyttäviä asioita tapahtuu jatkuvasti ympäri maailmaa, minun on vaikea saada henkeä. Omat ongelmani alkavat tuntua naurettavan pieniltä. Kun näen oman sydämeni itsekkyyden ja kiittämättömyyden, alan voida pahoin. Haluaisin tehdä paljon, mutta en osaa tehdä mitään. Voin vain ristiä kädet ja rukoilla koko maailman puolesta. Rukoilla, että hätä voisi ajaa ihmiset ainoan todellisen auttajan luo, joka voi sytyttää toivon kynttilän kaikkein synkimpäänkin pimeyteen.  



Maailman mittakaavassa mulla on asiat ihan älyttömän hyvin. Mun on kuitenkin pakko myöntää, ettei viime aikoina oo tuntunut ihan siltä. On ihmeellistä, miten tuhansien ihmisten ympäröimänä voi tuntea itsensä niin yksinäiseksi. Pelokkaaksi. Avuttomaksi. En ymmärrä, mistä tää epävarmuus on tullut. Tunne siitä, etten ole riittävästi mitään, ei ole moneen päivään päästänyt minua otteestaan. Onneksi silloinkin (ja varsinkin silloin) kun oma arvo ei heijastu peilistä tai toisten ihmisten silmistä, voi avata Raamatun ja lukea mitä Jumalan sana sanoo. 

"Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa. 
Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää. Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä. Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut." 

Tunteet tulee ja menee, mutta Jumalan sana on ja pysyy. Sinä ja minä olemme tänäänkin ihmeellisiä ja ainutlaatuisia yksilöitä. Sanoi ihmiset mitä sanoi. Näytti peilikuva miltä näytti. Tuntui miltä tuntui. 

"Sinä olet sinä, eikä siihen pysty kukaan muu" 


Tämä maailma kaipaa lohduttomasti rakkautta. Rakas ystävä, anna Jumalan rakkauden täyttää sydämesi ja anna rakkauden loistaa ympärillesi. Avuntarvitsijoita on kaukana ehkä enemmän kuin koskaan, mutta niitä löytyy myös läheltäsi. Ihmisiä, jotka kaipaavat lohduttomasti rakkautta. Vaikket pysty muuttamaan koko maailmaa, voit muuttaa yhden ihmisen koko maailman. Ehkä voisit aloittaa lähempää kuin uskotkaan - nimittäin itsestäsi. 

Darkness cannot drive out darkness;
only light can do that.
Hate cannot drive out hate;
only love can do that. 

-Martin Luther King Jr. 


2 kommenttia:

  1. Milja,

    Sinä olet kaunis, arvokas ja ainutlaatuinen ihminen. On aivan inhimillistä tuntea riittämättömyyttä, mutta sä olet upea juuri sellaisena kuin olet. Jokainen on syntiä tehnyt, mutta Jumalan armosta, Jeesuksen Kristuksen tähden, jokainen voi pelastua uskon avulla. Teet upeasti kun tuot toivoa elämään blogisi kautta ja levität hyvää sanomaa. Siunausta sulle ja valoa syksyn päiviin. =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos aivan ihanasta kommentista <3 samoin!!!

      Poista