keskiviikko 17. kesäkuuta 2015

never alone

Mun pää on ollut viime päivinä niin täynnä ajatuksia, että oon pelännyt sen räjähtävän. Oon ajatellut taas vaihteeks ihan liikaa. Oon itkenyt enemmän kuin pitkiin aikoihin. Oon itkenyt, koska maailmassa on niin paljon pahuutta, kipua ja kärsimystä. Oon itkenyt pettymyksestä ja ikävästä. Oon itkenyt, koska en halua päästää irti. Pelkään muutoksia. Pelkään hyvästejä. Joskus pelkään itseänikin ja tunteitani, jotka ottaa liian helposti musta täyden vallan. Tunteita, jotka pitää mut hereillä öisin ja vie päivisin kaikki voimat.


Vihaan sitä, etten pysty täyttämään mun tavoitteita ja elämään niinkuin haluaisin. Oon yrittänyt vähentää mun puhelimen käyttöä ja parina päivänä siinä onnistuinkin. Nyt oon kuitenkin taas samassa tilanteessa kuin aiemmin. Mä en hallitse mun puhelinta vaan se hallitsee mua. Vihaan sitä, tunnetta kun aivot ja sydän on riipaisevassa ristiriidassa keskenään. Vihaan sitä, että välillä kaipaan muiden ihmisten hyväksyntää niin paljon, että sattuu. Vihaan sitä, että vaadin itseltäni ja muilta liikaa. Vihaan sitä, että välitän joistan ihmisistä enemmän kuin ne musta.


Mun elämä on tällä hetkellä järkyttävää vuoristorataa. Sitä se on kylläkin tainnut olla aina - ainakin jos mun vanhoihin päiväkirjamerkintöihin on luottamista. On hetkiä, jolloin rakastan elämää. Mun sydän on täynnä kiitollisuuta ja rakkautta. Hyväksyn itseni ja musta tuntuu, että muutkin hyväksyy mut. Tulevaisuus on täynnä ihania mahdollisuuksia ja menneisyydestä on mielessä valoisat muistot. Nauran ja hymyilen paljon. Oon täynnä energiaa ja nautin pienistäkin asioista. 


Valitettavasti on myös toisenlaisia hetkiä. Hetkiä, jolloin on vaikea saada henkeä. Sydäntä puristaa ja vatsassa tuntuu oudolta. Sängystä on vaikea nousta. Itkettää, ahdistaa ja pelottaa. Selviytymisennuste on todella heikko ja pienetkin asiat näyttää ylivoimaisilta. Tuntuu siltä, ettei kuulu minnekään ja peiliin katsominen tekee kipeää. Pimeimpinä hetkinä, kun sydämessä myrskyää, on vaikea nähdä valoa.Tuntuu siltä, ettei kukaan ymmärrä, koska ei ymmärrä oikein itsekään itseään. Jos noina hetkinä on tarpeeksi rohkeutta avata suu ja kertoa totuus jollekin, valo alkaa tulvia synkän pilviverhon takaa. Pahin tunne tässä maailmassa on yksinäisyys. Kaiken muun tuskan voi ainakin jollain tasolla jakaa toisten kanssa, mutta kun tuntee olevansa oikein todella yksin, ei apua löydy mistään.  


Onneksi tiedän, ettei Jeesus jätä eikä hylkää edes pimeimpinä hetkinä, vaikka siltä joskus tuntuisikin. Jeesus ymmärtää paremmin kuin kukaan muu. Jos mulla ei olisi Jeesusta, en tiedä missä olisin nyt. Mä toivon koko sydämestäni, että jokainen vois oppia tuntemaan Hänet, joka rakastaa niin paljon, ettei ihmisjärki riitä sitä käsittämään. Mä toivon, että jokainen vois ymmärtää, ettei Jeesuksessa oo kyse uskonnosta, joka sitoo ja kahlitsee vaan henkilökohtaisesta suhteesta täydelliseen rakkauden lähteeseen, mikä tekee ihmisen todellisesti vapaaksi. Tiedän, että tää saattaa kuulostaa susta hullulta, mutta mä voin luvata sulle, että jos avaat sydämes Jeesukselle, tuut tietämään, että Jeesus on ainoa tie, totuus ja elämä. 

10 kommenttia:

  1. Siskorakas olet ihana ja kirjotat niin kauniisti❤️ Tohon tekstiin ja tunteisiin on niin helppo samaistua! Olet tärkeä❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi rakas ihana kuulla, kiitos ❤️ säkin oot ihan älyttömän tärkeä ❤️

      Poista
  2. Mielenkiintoinen postaus! Oon miettinyt tosi samoja juttuja viime aikoina :) Voin niin samaistua tuohon, että välillä kaikki elämässä tuntuu loistavalta ja toisena hetkenä taas koko elämä tuntuu ihan kamalalta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä tosi ärsyttävää, kun ei voi koskaan tietää, miltä tuntuu viiden minuutin päästä!! Onpahan elämä ainakin tunnerikasta :D

      Poista
  3. Samoja tuntemuksia täällä! Välillä voi tuntua tosi väärältä jos elämässä on paljo vastoinkäymisii tai tuntuu kaikki epäreilulta, mut niin se vaan menee. Ei sille ite mitään voi. Se vaan nähää jotenki tärkeeks...ja eikö kaikella oo kuitenki tarkotus? (Toivottavasti)

    Terv. Yks pessimisti
    risaistapolkua.blospot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä :/ Mä kyllä uskon, että kaikella todellakin on tarkoitus! Useimmiten sen ymmärtää vasta jälkeenpäin :)

      Poista
  4. Uskon kaikkien tuntevan noita tunteita joskus. Tutusta ja turvallisesta luopuminen voi tunutua mahdottomalta ja tosi vaikealta, mutta silti se on välttämätöntä jossakin vaiheessa elämää. Milkki muista, että et oo yksin vaikka joudut menemään tutun ja turvallisen ulkopuolelle, muista että sulla on paljon ystäviä jotka välittävät ja jotka on valmiita auttamaan kun apua tarvitset ja he myös kuuntelevat kun tarvitset kuuntelijaa. Tiedän omasta kokemuksesta, että pahoina hetkinä asioista puhuminen on tosi vaikeaa ja kaiken lisäksi asioita voi olla niin paljon joista pitäisi puhua, ettei tiedä oikein mistä aloittaa, usein omaksi yllätykseksi ystävillä on samoja mietteitä ja ongelmia ja vaikkei heillä olisikkaan niitä, oma olo tosiaan kirjaimellisesti kevenee ja paino harteitten päältä vähenee yllättävästi. Yksi kiitoksen aihe tällä on ystävät, oon aina miettinyt kuinka pimeä tämä paikka olisi ilman ystäviä ja onneksi Jumala on antanut ystäviä meidän elämiimme.
    Oot rakas ihana ystäväni <3
    T: Pirtsu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihana Pirtsu <3 Kiitos kauniista sanoista!! Oot tosi tärkeä <3

      Poista
  5. Heips, kaikki maailman ihmiset kärsivät yksinäisyydestä. Viime aikoina olen saanut helpotusta ajatuksesta, että tavallaan jaamme yksinäisyyden yhdessä. Pimeimpänä ja synkimpänä hetkenä voi ajatella, että tässäkin kaupungissa, tällä hetkellä on joukko ihmisiä, jotka kärsivät samasta yksinäisyyden tuskasta. Kokonaan siitä ei kuiteskaan eroon pääse, Elämän paradoksi on siinä, että meidät on luotu elämään yhdessä, mutta samaan aikaan elämä kuljettaa meitä eri suuntiin. Tulee eroja, menetyksiä, tiet kulkevat eri suuntiin, ja opiskelu ja työ vievät uusiin maisemiin. Onni ja suru eivät välttämättä ole vastakohtia vaan ne täydentävät toisiaan. Mitä olisi päivä ilman yötä tai kesä ilman talvea? Surun kautta meihin tulee syvyyttä, joka tekee meistä ihmisiä. Jos kulkisimme aina aallonharjalla, emme koskaan oppisi tuntemaan koko aaltoa. Se aalto on elämän liikettä ,,, ihanuutta ja tuskaa ... kaunista, herkkää ja alati muuttuvaa ...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vau miten viisaita ajatuksia, kiitos kun jaoit :)!

      Poista